La primera fotografia de la historia que es conserva es de l'any 1826 el seu autor va ser Nicéphore Niépce, que des de la finestra del seu graner de Saint Loup de Varennes, a França.
![]() |
Point de vue du Gras, Conservada en la Universitat de Texas, a Austin |
La fotografia ha avançat tant que en l'actualitat, hi ha molt poca gent que revele fotografies (Fet que molta gent major no s'ho pot imaginar), ni omplir albums de fotos per a tindre de record. Ara la tecnologia ens ha fet, ser merament digitals, es a dir, que la fotografia análoga ha sigut desplaçada per la fotografia digital. "Ara ja no tenim la fotografia en paper ara la tenim en el núvol virtual"
La fotografia s'ha convertit en un llenguatge audiovisual amb carterístiques propies i molt conegudes per la societat.
El principal obstacle que ha tingut l'Educació per a dur la fotografia a les escoles ha sigut: la escassa formació del professorat i la falta de toma de consciencia de la necesidad de una alfabetización audiovisual, amb la finalitat que els alumnes analitzen de manera crítica el univers audiovisual al que s'enfrenten diariament.
La fotografia ha de formar part de les aules, no amb l'objectiu d'arribar a ser excel·lents fotografs si no que han d'arribar aprendre a expresar-se mitjançant imatges i a més, saber interpretar-les, comprendre-les i creant-ne noves.
Vivim en una societat, principalment audiovisual, per aquesta raó, apareixen nous moviments educatius, com són l"Educació Mediática" que consiteix en un model pedagógic basat en investigacions, on anima a la gent a fer-se preguntes sobre el que li envolta i adoptar una postura crítica davant qualsevol mitjá de comunicació, espai publicitari, cartell informatiu, etc.
Moltes enquestes, ha demostrat que en els països industrialitzats, els nens i les nenes inverteixen més temps mirant la televisió que en la propia escola. L'Educació Mediática té l'objectiu es donar de eines a la gent més jove per a ser capaç d'entendre els mitjans de comunicació. Aquest nou tipus d'educació, permet adoptar una actitud critica, evaluar i tindre opinió amb fonaments sobre els fets que van apareixent en el mitjans de comunicació de mases.
Tindre un domini de coneixements, destreces i actituds han d'estar relacionades amb les 6 dimensions bàsiques: llenguatge, tecnologia, procesos d'interacció, processos de producció i difusió, ideologia, valors i estética.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada